Kom ud og oplev Østersøen i en inrigger

Inriggeren er blandt de største og mest robuste bådtyper i en roklub. De sejles oftest af 3-5 personer, alt efter størrelsen på båden. I Nysted Kajak- og Roklub råder vi over flere forskellige modeller af inriggere i både 2 og 4-åres, som henholdsvis er lavet i glasfiber eller træ.

Inrigger bådtypen er for dig, der vil prøve kræfter med roning!

Inriggerens opbygning gør den oplagt både for begynderen og den øvede roer, da den er stabil og robust. Her er der mulighed for at prøve kræfter med roning, hvor teknik, benarbejde og samarbejde er en vigtig del for at komme fremad.

Effektiv træning af hele kroppen

Roning er mere end armmuskler, da man faktisk benytter størstedelen af kroppens muskler i hvert eneste tag. Ro taget sammenlignes oftest med et englehop, bare siddende.

Det gode samarbejde

Udover den træning som roningen giver, findes der også et socialt aspekt. Da roning i en inrigger kræver flere personer, som skal samarbejde om fremdriften, giver det oftest en god start på en både hyggelig og sjov stund.

Nysted Kajak- & Roklub råder over følgende robåde / inriggere

4-åres inrigger, glasfiber

En mere moderne type inrigger i komposit/glasfiber, med plads til en styrmand samt 4 personer til at ro.

4-åres inrigger, træ

En traditionelt bygget inrigger i træ, som kræver en styrmand samt 4 personer til at ro.

2-åres inrigger, træ

En traditionelt bygget inrigger i træ, som kræver en styrmand samt 2 personer til at ro.